Kvar på pinnen mot alla odds

Fullt ös medvetslös. Att jag fortfarande sitter på pinnen och inte på sjukan för hjärtinfarkt känns lyckosamt. För tillfället försöker jag vända ut och in på mig själv för att hinna få tag i ett sommarjobb, bestämma uppsatsämne med alla möten och allt artikelläsande det innebär, läsa en extrakurs, fixa inför skidresan, boka nästa resa, dansa, hinna med skolan som redan går i 110 o dessutom ta igen de 10 dagar jag är borta och därtill kommer ytterligare ett par planeringsprojekt. Emellanåt känns det som att hjärtat ska hoppa upp ur halsgropen efter att ha varit där och studsat all vaken tid. Men vad sjutton, det är ju mest roliga saker så jag ska nog överleva. Igår formades ögonen till fyrkanter då vi ägnade halva natten åt diverse flygsajter. Flyget (eller var det ett propellerplan?) till Nya Zeeland kommer förmodligen bokas ikväll och jag önskar att det blir december ögonaböj. Resan råkade dessutom bli en jorden runt resa i miniformat då vi kommer besöka inte mindre än sex länder på vår väg mot bröllopet i Auckland. Det ni! Vad gäller julafton så kan Kalle o hans vänner slänga sig i väggen tillsammans med julskinkan och risgrynsgröten för vi tänker utanför boxen och tillbringar julaftonskväll i Brunei. Men först är det dags att bussa till Österrike, kasta sig nedför alpbergen och dricka litervis med varm mintochoklad.

Nu är det hög tid för mig att ägna duggaplugget lite uppmärksamhet. Förmodligen hör ni inte av mig innan fredag så jag passar på att slänga iväg en famn med kramar och önska er en riktigt bra tid här hemma.


Kommentarer
Postat av: Beata

Ha en mycket trevlig resa och njut nu ordentligt, det har du verkligen förtjänat :-)

2010-03-18 @ 20:28:24
Postat av: Emma

Tack så mycket Beata!



Väskan (läs: matsalsbordet)är nu packad och repetitionsfrågorna inför morgondagens dugga avverkade. Säger därmed tack och godnatt och flyr sedan fältet för lite skön semester.



Kram på er

2010-03-19 @ 01:27:49
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas du har det alldeles fantastiskt.

Här i Sverige väntar sol o vår på att du ska komma hem :).

2010-03-25 @ 17:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0