Ledighetstummar och norrlandsdrömmar

Ge mig ledighetstummen och jag greppar både handen och halva armen. Dagen har således ägnats åt sådana fashionabla aktiviteter som att pussla (jojemän, julklappen väcker minsann nostalgin till liv), läsa, hänga vid datorn och förtränga allt jag borde göra. Var dock inne en sväng i Lund för fikamys med Kattis, Therese och Maria. Åh vad jag kommer sakna er nästa termin mina sötingar!

En handfull dagdrömmar om (eventuell) kommande flytt har också smugit sig på. Tänk att jag kanske sitter där i en stuga i norrland om ett år och funderar över dagens psykologarbete... Heltokigt ju. Pirrigt och underbart. (Vet att du skrattar friskt nu Elin, men de säger faktiskt att man fryser mindre i Norrland än här...) Jag och Björn har skakat hand på att vi ska bli nya fantastiska människor i samband med flytten; flera snäpp mognare och mer disciplinerade. Detta innebär alltså att vi kan ägna följande året åt att vara precis sådär tramsiga, omogna och odisciplinerade som vi är idag. Wiiha!

Dagen har även rymt en sväng ut i snölandskapet. Jag som tidigare irrat runt i cyberspace för att försöka få tips inför mina bröllopsuppdrag insåg till slut att ett 50 mm objektiv kan vara en bra idé vid porträttfotografering. Hade börjat lägga undan slantar när jag plötsligt inser att min käre far har just ett sådant objektiv som ligger och samlar damm där hemma. Perfectemundo! Ville således bekanta mig med min nya kamrat och passade dessutom på att utforska det där som fotomänniskorna kallar ISO-värde.

Nu närmar sig klockan halv elva och jag borde verkligen förbereda morgondagens konsultuppdrag. Ska bara...






Kommentarer
Postat av: Elin

Att bo i stuga ute i norrländska skogen kan nog vara mysigt! (I ungefär en vecka ;-))



Vad fina bilderna är! Jag är övertygad om att bröllopsfotona kommer att bli fantastiska! Du behöver inte känna nån press, man kan ta många foto med digitalkamera ju!



Ses ikväll.

Kram

2010-01-21 @ 14:56:44
Postat av: Malin

Jättehärliga bilder Emma! Snyggt med de blåa färgerna! Du får lära mig! :D

Men det här med Norrland har jag ju helt missat?? Vad händer?

KRAUM

2010-01-21 @ 21:23:57
Postat av: Emma

Tack vänner! Vet inte om jag kan lära dig Malin, provade bara justera lite på iso-värdet utan att riktigt veta vad jag gjorde :-) Hehe, inte omöjligt att vi emigrerar från Skåne nästa år... åtminstone tillfälligt!

2010-01-27 @ 22:42:58
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0