Sömntutor

Oj som det kan gå. Då vi kalasat färdigt med trerätters och frågesport och familj och släktingar  tackat för sig så kastade vi linserna och drog på mysbyxorna. Gollum hade snart väst färdigt på teven och våra ögonlockar skulle just kasta in handduken då Fredde hörde av sig och ville ut. Vi tackade men nejtackade för erbjudandet och skulle just ta sikte på sängen då vi insåg att vi ju höll på att bli alldeles gamla och tråkiga. Nej för sjutton, nu fick vi ta oss i kragen! Kvart över ett stegade vi ut över tröskeln och klockan två stegade vi in på Skeppsbron. Dansade en kort men intensiv timme med Fredde och Heidi och avslutningsfirade med pizza och chokladtårta innan vi stupade i säng vid halv fem.   

Vaknar med ett ryck av att Björn utbrister förfärat, "Herregud, klockan är två!" Förstår ni nu varför jag i princip alltid ställer klockan när jag går och lägger mig? Skulle nog kunna sova i hundra år.

Nu ska vi iväg till svärföräldrarna och förbereda en grej inför nästa helgs temafest. Iväll blir det Lasse, underbara Lasse, på Stortorget. Ses vi där?

Kommentarer
Postat av: Joakim

Ni kanske inte är så unga om man behöver sova till kl 14 dagen efter man varit ute till kl 5........(Jag tror veta mina begränsningar...)

2010-08-22 @ 20:46:34
Postat av: Emma

Haha, vem har hävdat att vi inte är gamla? Kallar varandra numera tant Emma och farbror Björn och inser att väckarklockan får begränsa oss i fortsättningen.



Förresten, tack för dina (suspekta) grattis i fredags ;-)



2010-08-24 @ 09:43:34
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0