After beach

Med ben & jerry´s i handen tänker jag att det här med att börja ett nytt sundare liv kanske inte bör ske alltför drastiskt. Att chocka kroppen känns onödigt och egentligen tror jag att den behöver vänja sig successivt vid det nya livet.  En kopp chailatte och en skål glass är nog därför en alldeles utmärkt övergång till nyttigheten...

Idag har jag vaknat till ledig sötma och pånyttfödelse av Biffen & Bergets skrotande på gymmet. Skrotlyftande alltså. Fast mest blev det en massa snack, ingen hockey och en liten nypa pump. En dusch och två skålar björnbärskräm senare (som sagt, jag tar det successivt) mötte jag upp med Kattis för en vända på stan. Vi smorde pratmusklerna, solade på torget och strosade i mysiga små butiker. Härligt värre med andra ord och mycket välförtjänt, om jag får vara fräck och säga det själv, efter 25-timmarshelgen. 

För övrigt är det mycket jobb, nästan lika mycket rehab och så försöker jag trycka in lite redigering då och då. Och träffa alla mina älskade, så klart. I fredags tog jag björnen med mig ut på på en underbart mysig Österlentrip. Vi käkade stekta sillar i Simrishamn, njöt av Stens vackra hjässa och frossade i Kiviks mustiga utbud. Wunderbar. 

De sista majbilderna är tillagda nedan så i detta inlägg får det bli en egobild i brist på annat. Emma goes after beach, med mascara under ögonen och fräknar på näsan (och pannan och kinderna och...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0