Hälgen

Det är fredag  och middagen tillagas med rågad kärlek och helg i blick.  Ett par glas vin senare bjuder Petra in och med efterrätten i högsta hugg beger vi oss till en glad kväll med trevliga petravänner. Lördagen tillbringas på golfbanan i Tegelberga där vinden busar rejält och regnet faller i intensiva intervaller. En varm mintochoklad senare har vi fått upp värmen och jag beger mig på kräftskiva med Veena medan killarna kollar boll på teven. Festkvällen blir händelserik, om man nu tar i underkanten, och avslutas några timmar in på det nya dygnet när Etages kö är för lång och Max får bli sista anhalten. I armana på finaste sambon sover jag länge, börjar dagen med duktig städning och parkerar sedan ändan på Isstadions läktare där jag ser pantrarna visa gästerna var skåpet ska stå. På O´Learys äter vi gott och ölar med Dandy och får sedan smaka på hemmagjord glass i deras nykaklade kök. Favoriten 'American Beauty' får avrunda helgen och berör som alltid med Kevin Spacey i topp. Sängdags efter midnatt och många sömnlösa timmar gör måndagsmorgonens alarm till tortyr för min arma kropp. Möter dagen med Lasse i högtalarna och några timmar senare känner jag återigen hur kroppen fylls med pepp och nya krafttag. Helgens mjuka famn öppnas ju återigen om bara fem förmiddagar och vardagsveckan stundar med flera godbitar.


(Vem vet, kanske kanske dyker det upp några lördagsbilder här inom kort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0