Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Inatt befann jag mig plötsligt på ett torg i en okänd tysk stad. Trots att det bara var september så tindrade torget av julbelysing och bara ett stenkast bort stod tomten med en släde full med färgglada julklappar. På torgets högra sida stod en byggnadsställning och därinunder tittade en elefantyngling ut med busiga ögon. Jag gick fram för att titta närmare och fick häpet syn på min faster, Birgitta. Faster presenterade mig för elefanten och menade att de just skulle gå ut på promenad, eftersom elefanten var väldigt rastlös. Med koppel i hand gick hon ut på trottoarerna tillsammans med sin gråa vän och de befann sig snart längs med en motoväg. Plötsligt kommer Birgitta springande tillbaka och utropar "Elefanten har rymt!" Tydligen hade elefanten, tillsammans med några andra djur (däribland en gigantisk vit kamel) rusat rakt ut i motorvägskorsningen  och sedan hoppat ner i havet på andra sidan. Vi behövde inte vara oroliga länge, för just i detta ögonblick höll ett enormt oljefartyg just på att närma sig hamn och lyckades på någon vänster fiska upp våra djurvänner...

Slutet gott, allting gott.


Där hade du haft något att bita i, Sigmund Freud! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0