Osugen på hot shots

Magarna är fulla av oxfondue och vi har precis frågat efter notan. Elif, som sitter på hörnan av bordet, håller på att berätta en historia om en flygande byxknapp för mig och Jessica. I ögonvrån ser jag hur servitrisen kommer med fyra galliano hot shots på en bricka. Jag misstänker att det är Björn som är i farten och får detta bekräftat när jag sneglar bak och ser hans förväntansfulla min. Elif berättar engagerat och har nu kommit till den punkten då byxknappen flyger all sin väg. "Fjiiing" hojtar hon plötsligt och flyger demonstrativt ut med ena armen. Exakt i samma tidpunkt går hotshotsen förbi på brickan. Det säger mer än bara fjing och på ett halvt ögonblick så är väggen full av hot shots och brickan flyger i marken. Stackars lilla Elif.


Det är inte alltid jag som är klumpigast.



Kommentarer
Postat av: Björn

Mmm, Vilket fördärv! Där satt vi, fyra förväntansfulla pågar och såg hur vår goda dricka användes till att skura väggen istället.

2009-03-09 @ 13:33:13
Postat av: Fröken Emma

Kanske tyckte Elif att de där förväntasfulla ögonen var lite väl glansiga? Vem vet, men väggen blev åtminstone ren!

2009-03-11 @ 09:38:16
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0