Fynd till orginalpris

Bonniers världshistoria och Stieg Larsson kan slänga sig i väggen, för det bästa fyndet på förra veckans bokrea var en bok som inte var det minsta nedsatt. Jag har bara hunnit läsa några sidor än så länge, men känner mig redan övertygad om att denna bok var det bästa fynd jag kunnat hitta. Där i bokyllan skymtade jag nämligen ingen mindre än min borttappade Självkänsla! Jojemän, det är alldeles säkert, Mia Törnblom lovade mig den tillbaka om jag köpte hennes bok och hur kan man motstå ett sådant erbjudande? I ärlighetens namn så vet jag inte om jag tappade bort Självkänslan på vägen eller om jag föddes utan denna oumbärliga livskamrat, men vad som är helt säkert är att jag numera inte har en sådan i min ägo. Jag som har letat efter Självkänslan på alla möjliga ställen går plötsligt och finner den i bokyllan i en butik i Lund. Tänk vad knasigt livet kan vara ibland. I enlighet med Mias instruktioner har jag redan stått framför spegeln och berättat hur värdefull jag är och fastän det kändes tramsigare än att springa runt som kyckling på högstadiemaskeraden så pirrade det fint i magen. Äntligen vet jag vad jag ska göra av den där speciella röda boken jag fick i present av Jessica för ett par år sedan - det ska bli en Jag-är-bra-bok! All självkritik som förföljer mig dagarna i ända och emellanåt golvar mig totalt ska få se på andra bullar och lära sig veta hut. Och därmed basta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0