Antiproduktiv

Dagen börjar med besök på banken i de mjuka byxorna, morgon i andedräkten och håret på ända. Jag är ju bara på jakt efter en gul låda att lägga mitt brev i, osynlig för världen i min morgondräkt, men tvingas uppsöka bankmannen i slips och håna honom med mina morgontrötta andetag. I hemmets trygga vrå väntar omöjliga korsord och skinkprydda mackor och ambitionen att bege sig till stan får fransarna att svartna och håret att kammas. Övermäktigheten slår mig som ett knytnävsslag i magen och jag hamnar i soffan med bloggar som flimrar förbi och vackra människor som ler mot mig och försäkrar att deras liv är osedvanligt spännande. Veronica Maggios vackra toner dansar ur högtalarna medan dagen rinner ur mina händer, likt sandkorn som aldrig varit menade att tyglas. Tusen saker och ännu fler som ska göras och en flicka som borde vara duktig men som inte orkar annat än att naket blotta hur hennes dag rinner ur händerna.


http://www.flickr.com/photos/xxpeanutsxx/2589964468/

Kommentarer
Postat av: Elin

Sådana dagar måste man få ha ibland så att man kan vara produktiv andra dagar. Lycka till m golfen idag, hade varit skoj att hänga på men det blir födelsedagsmiddag istället med familjen. Ev hänger vi på en stund imorgon, jag jobbar tyvärr helgen så kan inte stanna så länge men en stund hade varit skoj! Kram

2009-07-23 @ 17:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0