Värmande februaridag

Jodå, nog sitter jag här fortfarande, högst levande, även om jag inte bloggar så ofta och trots att vädret utanför kan få en att vilja kollevippa omedelbums. Men här är jag, med drömmar om våriga vindar och sommarvarmt gräs, om fräknar på kinderna och soldränkta axlar. Med detta i tankarna stiger jag upp på morgnarna, när februariregnet smattrar utanför och det Grå riskerar att äta upp tillvaron alldeles. Tillsammans med hoppet om en ljusare himmel och en varmare dag, värmer allt mysigt man trots allt kan lysa upp februaridagarna med: fika med bästaste kompisarna, fina ord och leende ögon, fladdrande värmeljus och rykande hett te, skratt och mys med sin älskade, tjocka duntäcken och gripande filmer, friidrottsgala och galen dans på nattklubbsgolvet, chilatte och långlunch med härliga vännen, sällskapsspel och middagsumgänge, äventyr på bioduken och långa värmande kramar.

Även februari kan bjuda på värme.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0