Måndag

Nu ska jag iväg till skolan för ett seminarium som baseras på två engelska artiklar jag inte har kunnat läsa pga datastrul. Därefter blir jag hämtad av Choffe för att passa Chili, nio veckor gamla Guiness och eventuellt även en niomånaders baby. På kvällen ska jag för första gången träffa min terapiklient, som jag om allt går bra ska träffa en gång i veckan under ett år framöver.

Jag ser framför mig hur jag blinkar sömndrucket åt seminarieledarens avancerade ordlekar för att sedan springa runt med en gallskrikande bebis på armen samtidigt som Guiness kissar överallt på golvet och Chili springer runt med en boll och försöker få mig att leka. Eftermiddagen ägnar jag åt att ängsligt gå omkring och öva på olika typer av hummande samtidigt som jag försöker utröna på vilken del av nästippen som glasögonen sitter bäst. Kvällen avslutas med att en livs levande klient sitter i fåtöljen mittemot och ber mig bära hennes inre med varsam hand.

Det kommer onekligen att bli en spännande dag.

Kommentarer
Postat av: Frida

Lycka till. Hoppas det går bra. Vems bebis är det? Kram frida

2009-02-23 @ 10:37:12
Postat av: Elin

Hej!



Tack igen för idag :-) O förutom bebis Alexander, Guinness o Chili fick du ju även Julia o Dixie på köpet.. stackars dig! O Julia pratade ju om dig hela eftermiddagen och undrade var du var så det var väl ett gott betyg :-)



Ikväll så stoppade Julia i Alexanders strumpa i en tänd läslampa ovanför soffan, choffe upptäckte en stund senare att strumpan o hela lampan stod i brand.. det var bara att slänga ut allt i trädgården. Tur att du slapp ha en så spännande dag iaf! ;-) Hoppas att det går bra ikväll! Kram

2009-02-23 @ 18:50:19
URL: http://www.hundhalsaniskane.se/chili
Postat av: Fröken Emma

Hahaha, jag som tyckte att det redan varit galet nog, o så går lilltjejen o tänder eld på huset!! Småbarnslivet är allt annat än en barnlek, det kan vi ju lugnt konstatera :-)



Frida: Det var Elins systers barn jag passade.



2009-02-23 @ 23:31:15
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0