Tiotalet bjuder in

Så var det dags att lägga nollan bakom sig och träda in i tiotalet. Tänk vad mycket som hinner hända på tio år... 1999 var jag ju bara barnet och bodde fortfarande hemma hos mamma och pappa. 2019 står jag förmodligen där i mitt hus med man och barn och bröst provocerade av tyngkraften. Nu sitter jag någonstans mittemellan och funderar på vad jag ska bli när jag blir stor. Ett år kvar i skolan, fyra bröllop och två spännande resor innan vuxenäventyret förmodas börja på riktigt med lönekuvert, yllekofta och pensionssparande.  

Nolltalet avtackas med pompa och ståt och tiotalet välkomnas med en färgsprakande himmel. Jag vägrar blankt att varken äta nyttigare eller träna mer och rökningen slutade jag med 96 när jag satte min första cigg bak-o-fram. Istället ska jag satsa på att tro på mig själv och njuta av livet. Jag ska drömma och jag ska älska, jag ska gråta och jag ska skratta och jag ska våga kasta mig ut från okänd mark. Jag ska dansa, jag ska tramsa, jag ska äta gott och jag ska njuta av allt det vackra som finns omkring mig. Det ni... gott nytt decennium!

http://www.flickr.com/photos/48814374@N00/4228329585/

Kommentarer
Postat av: Anki

Gott Nytt År på er. Härligt att du har en sådan positiv syn på framtiden. Det kommer att bli ett spännande år framför er. Kram mamma Anki

2010-01-01 @ 14:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0