Tagen på sängen trots muggar fulla med glögg



Hoppsan, tredje advent svischade förbi och Staffan Stalledräng har redan hunnit få sin årliga uppmärksamhet. Tänk att man blir tagen på sängen varendaste år, trots att butikerna börjar sälja adventsljustakar redan i november och såra våra öron med julmusik kort därpå. Jag har jobbat stenhårt på julstämningen denna helg och har således druckit mig sötsliskig på glögg och förätit mig på både saffransgula katter, pepparkakor och aladdins choklad ( har det gått långt mina vänner). En gran fick vi dessutom med hem från skogen och hon står nu här i vårt vardagsrum med barren fulla av kulor och väntar på att Knut ska kasta henne mot sin undergång. Igår tände vi det tredje ljuset och jag serverade glögg för fulla muggar åt alla julsugna supportrar som såg Pantern ta sig vidare till allettan. Skål! 

Nu ska jag strax bege mig till ett sista möte med vår uppdragsgivare inför den "personaldag" vi ska hålla imorgon. Därefter är det någon form av examination på ett av terminens femtielva projekt, avrundat med ett sista terapisamtal med min klient och ett farväl och lycka till. Så det är bara att sträcka på mina träningvärkande ryggmuskler, ta ett djupt andetag och bege mig ut i denna måndagen den 14 december. Ett stort grattis till svärmor är ej att förglömma!



Kommentarer
Postat av: Heleena

Tack! svärdotter

2009-12-14 @ 18:25:46
Postat av: Helena

Tack svärdotter!

2009-12-14 @ 18:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0