Tuff kö och stämband som slår bakut

92 nummer före hos Skånetrafiken... 92 nummer! Min spontana reaktion var att nr 19 är ju rätt nära nr 27, men insåg snabbt att det även kan vara väldigt långt ifrån. Nåväl, efter en timmes väntan fick jag så småningom mitt kära tågkort och kan nu tuffa runt hur mycket jag vill under en månad. Tuff tuff!

Första skoldagen överlevdes och var till och med en tämligen härlig tillställning. Kom på att det var riktigt trevligt att träffa kursarna igen och dagen inleddes dessutom rätt komiskt med en lärare som viskade sig igenom 1,5 timme på grund av inflammerade stämband. De stackars stämbanden slog sedan bakut och gav oss ledigt resten av eftermiddagen, vilket firades med en obligatorisk fika på Coffe Break. I´m back in business!

Höstens konsult- och handledninguppdrag verkade riktigt spännande och jag ser faktiskt fram emot att sätta igång med skräckingivande fasansfulla obevekliga termin åtta. Åminstone lite och det räcker ju gott och väl för veckan ut, allra minst.

Nu ska jag iväg och agera flyttgumma åt Lilli och Erik som ska få gemensam brevlåda. Hit med flyttlådorna, jag är laddad!




Kommentarer
Postat av: Elin

Och jag som är avundsjuk på dig som får vara student ett tag till :-) Tänk på alla lärdomar du får med dig o så får du vara i underbara staden Lund och gå på roliga sittningar.. Vuxenlivet kan vänta, det är inte så roligt i längden. Kram

2009-08-31 @ 19:49:53
URL: http://www.chiliguinness.blogspot.com
Postat av: Björn

Alltid väldigt underhållande. Men jag måste missat inlägget om min vinst...=)puss

2009-09-01 @ 12:51:46
Postat av: Emma

Hmm, det måste ha kommit bort i nån redigering... Skandal med ett sådant scoop ju! Du får starta en egen blogg o berätta om din kometkarriär! ;-)

2009-09-02 @ 19:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0