Tillbaka till skoltiden

Jaha, då var det dags igen. Står vid bortträngningens rand och inser att skolan börjar om bara en timme. Slut på sovmorgnar, tom kalender och malmöliv och dags att återigen bli en tuktad student.

Helgen har innehållit flera godbitar och jag har bland annat lärt mig allt om golf. För om man känner till vad som händer ifall golfklubban ligger så olyckligt till att medspelaren råkar köra över den med sin golfbil,  men man råkar bo bara 50 meter från detta hålet och ropar åt sin man, som just då är i trädgården, att han ska komma ut med en ny klubba, så borde man ju veta allt. Golfgubben grillade mig med sina frågor och fastän fläsket blev lite bränt i kanterna så slapp jag i alla fall bli helstekt och kan nu stoltsera med ett officiellt handikapp. Tjoflöjt!

Annars har det blivit en del filmmys, middag hos svärföräldrarna, trevligt häng med Andy, Veena och Martin, hockeymatch, husbygge och så än mera golf. En lugn helg med andra ord, så jag borde vara redo och utvilad och taggad till tusen inför skolstarten, men jag sitter mest här och försöker förtränga in i det sista. Vill inte vill inte vill inte...



Dagens bild får söta farmor stå för, som i lördags kom med smarrig lunch till hungriga arbetarmagar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0