Rapport från lundagård

Sitter här under mitt magnoliaträd. De vackra rosa blommorna svajar ovanför och de fallna bladen pryder marken omkring mig. Fontänen fnyser ivrigt, omgiven av ett fyrverkeri av tulpaner. Himlen är molnfri och gräsplätten lyser grön. Kjolen breder ut sig över den rutiga filten och solstrålarna retar de bara axlarna. Våren är här, eller är det rentav sommaren som är i antågande? Gårdagens verklighetsflykt gör sig påmind i kroppen, men nu är jag i alla fall här och nu, i känslan och i livet. Det är så läskigt att leva, så många faror som lurar och fällor som kan gå igen. Det kan göra så ont att känna. Just nu vågar jag, här under mitt vackra magnoliaträd. Det luktar vår när känslorna stormar inom mig, men trots blåsten sitter jag kvar. Filosoferar, känner och får fräknar på näsan. Tänk om livet bara kunde vara enkelt. Men kanske är det komplexiteten som ger oss den vackra färgskalan?

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter underbart, gud, ibland saknar jag verkligen student-Lund! Livet är inte alltid lätt men det vore väl tråkigt, då hade man nog inte uppskattat de små saker livet har att erbjuda, som att sitta under ett blommande magnoliaträd och njuta av våren :-) Hoppas på en rapport från dig hur statusen är med magnolian 8 maj i år.. Hoppas att våren är något senare nästa år så att den kanske blommar då iaf:-) Kram

2009-05-01 @ 11:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0