Överrumplad av Mr T

Jag är fortfarande överrumplad av det 12 minuter långa telefonsamtalet jag just avslutade. Hakan ligger kvar på bordet och ögonbrynen tycks ha fastnat vid hårfästet. Det ringde en man, T, och frågade ifall jag kände igen honom. Generat fick jag erkänna att jag inte gjorde det. Läste du engelska i Lund hösten 2003? frågade han. Jaooo, det kunde jag dra mig till minnes att jag nog hade gjort. Han hasplade ur sig några namn som jag borde känna igen, men det var inte förrän han rabblat en stund som jag kunde ge ett av namnen ett ansikte. Tyvärr mindes jag fortfarande inte T, vilket kändes lite pinsamt. Men så nämnde han "killen som skrattade som en galning när vi lekte Amöba-leken på en fest hemma hos dig" och plötsligt trillade poletten ner och jag mindes den väldigt orginelle Mr T, vars gapskratt i falsett inte lämnade någon oberörd och vars läppar alltid alltid alltid log.

Mr T berättade mellan sina falsettskratt att han tänkte dra ihop en träff för oss som hängde ihop den terminen. Han hade känt sig som en klasspappa och ville veta hur det hade gått för alla. Och så började han rabbla en massa frågor: Är du färdig psykolog? Hur är det med hunden? Bor du kvar i din etta? Är du fortfarande tillammans med J? När jag berättade att jag inte var det utan bodde ihop med en annan kille, så sa han att han inte var förvånad att jag hade "uppgraderat" mig och motiverade det genom att citera en skämtsam kommentar som exet J hade kommit med på den där festen. Jag är fortfarande, efter att ha skrivit på det här inlägget en stund, förstummad. Det var på håret att jag kom ihåg vem han var (och då var han ändå en mycket orginell person) och han mindes både vad min dåvarande pojkvän hette och kunde citera något han sagt fem år tidigare. Han mindes vad jag ville läsa till efter kursen, att jag hade hund och han mindes mitt efternamn. Fem år efter det att vi senast sågs letar han up mig på eniro och ringer för att fråga ifall jag vill ta en fika med honom. 

Ska man bli smickrad eller livrädd? Skratta eller springa sin kos?


Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag lottar ut bloggdesigner på min blogg!

Skicka en kommentar med namn och adress till din blogg så är du med och tävlar!



Isabell

2008-09-03 @ 21:01:26
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0