Stand up comedy i sal 118

In i det längsta drog jag mig för att plocka fram vinterkoftan. Det är ju ändå september. Men nu är smärtgränsen nådd, måttet rågat och den sista stenen kastad. Fastän jag satt med jacka på hela eftermiddagen och antecknade med Therese vantar på, så slutade jag inte frysa. Kom hem och hoppade i mjukisdressen, men slutade inte frysa. Stoppade  mig lite mat, men slutade inte frysa. Så jag fick nog och drog på mig Tjocka Koftan. Och alldeles alldeles strax tänkte jag vara så lyxig och ta en sista-minuten till gymmets solarium. Får ju passa på sista dagen innan gymkortet går ut. Sedan är Biffen & Berget enbart historia och kommer bara kunna läsas om i historieböckerna Eller? Nejdå, vi ska bara vila upp oss lite. Vila oss i form. Eller nåt.

Dagen har varit riktigt trevlig. Började lite stressigt eftersom jag, som vanligt ute i sista mikrosekunden, och hade tänkt öva in min redovisning på morgonkvisten. Två minuter innan utsatt tid hade jag hunnit läsa igenom min text för andra gången och var aldrig så oredo, men det hela gick ändå finfint. Eftermiddagen bjöd på min kanske livs bästa föresläsning! Eller åtminstone föreläsare. Det var tre timmars stand-up comedy och jag ville knappt på därifrån då klockan slog fyra. En fredag eftermiddag. är föreläsaren bra.

Efter min sista-minuten till Träningsvärket, är det dags för hemresa och sedan middagsbjudning hos Veena, Martin och Hector. Övriga helgen är fullsmockad med skoj. Bland annat ska jag gå på Lillis "barnkalas", Valters dop, hälsa på Maria på hennes nyöppnade sjukgymnastklinik och så ska jag dessutom vara med på *ssssssch* en hemlis som kommer väcka nostalgin till liv...  

Vad kul att ni är fler som börjat läsa min blogg och vad härligt att ni kommenterar, det gör mig så glad ska ni veta!

Trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0