Bert-Stjärt

Igår gjorde vi något så moget som att läsa Bert-böcker. Ni vet den där blonde hormonstinne parveln med finne på näsan och storartade tankar om livet. Jag undrade genast varför det var så länge sedan jag senast höll en Bert-bok i min hand. De är ju förträffliga! Passar min snustorra humor perfekt. Ett litet utdrag ur "Berts bokslut":


"Eftersom Mark är amerikan så borde han ju kunna amerikanska bra. Jag läste upp en text från vårt band, som jag skrev förra veckan. Mark fattade ingenting. Otroligt! Han är ju amerikan och förstår inte ens sitt eget språk.


                           Don´t hang your lips

                                                            Text: Bert "Språkbegåvningen" Ljung

                          Why are you sour? 
                          Be a little up
                          Have you to be so point-painstaking
                          Lose your tie
                          Fun if you can laugh anytime, in all cases

                         Refräng: Don´t hang your lips. I don´t like that.
                         Don´t hang your lips. I only say that. 
                        Don´t. Stop with it. Now.
                        Or maybe in a little while, in all cases.


Ja, och så vidare och så vidare."


Klockrent.

So long - flaggstång




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0