Kostsamt Krullkalas

Jag hade bestämt mig för att bli en krylltott. Efter att ha funderat fram och tillbaka en tid och avverkat den ena tantfrisyren efter den andra i mina mardrömmar, utnämnde jag slutligen drömmen om ett charmerande lockigt hårsvall till vinnare. Jag skulle bli kryllig, en Emma Krull. Med beslutsam hand lyfte jag luren och slog numret till frisören för att beställa permanent tid. Kunde hon göra mig till en vacker Sarah Jessica Parker? Eller kanske en retsamt sexig Shakira? Dock trillade luren ur den förut så bestämda handen då jag fick reda på vad krullkalaset kostade. 1800 spänn!?! Dra mig baklänges och i sidled på samma gång. Ettusenåttahundra riksdaler med risk för att se ut som en bingolottspelande pudel? Kom och köp ett åttitalskrull - kostar bara en tredjedel av studiemedlet! Nej, nu blev jag ju plötsligt lite tveksam till om det är värt en lockig kalufs. 

                      

Har förstått att det kostar på att bli en guldlock, men är det någon som kan tipsa om ett ställe som lockar för mindre än 1800 spänn? 

       

Kommentarer
Postat av: Elin

Hade varit häftigt att se dig i lockigt hår, jag tror att det hade passat dig!!

2008-10-15 @ 21:08:03
Postat av: Fröken Emma

Åh tack, vi får hoppas det! Fast har bestämt mig för att låta håret växa någon månad till för att undvika att allt hamnar i öronhöjd när det är lockigt :-)

2008-10-18 @ 21:21:58
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0