Majestät i rött

Kanske anses jag aningens makaber som lägger in en bild från en kyrkogård på min blogg, men faktum är att jag blivit förtrollad av detta träd. Varje morgon står det där i all sin röda prakt och lyser upp den tidiga klockan. Skimrande rött bland alla gula och gröna träd står det i ensam majestät, så hoppfullt och fantastiskt vackert. Personen som vilar därunder måste onekligen vara speciell, och jag kan inte låta bli att undra lite över honom. Hans röda krona vilar ju så skönt i ögonvrån på morgonkvisten och gör magen alldeles varm och glad.



Vardagen är full av små underverk

Kommentarer
Postat av: Frida

så fint träd. Vilken kyrkogård är det. Är det i Lund eller?

2008-10-22 @ 10:54:52
Postat av: Fröken Emma

Visst är det vackert! Det hittas i Lund, nära sjukhusområdet.

2008-10-22 @ 13:16:00
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/
Postat av: Elin

Det där trädet har jag också sett, väldigt fint :-)

2008-10-22 @ 19:38:53
URL: http://www.hundhalsaniskane.se/chili

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0