Klamrar mig fast vid tjurens horn

Kan ni tänka er, jag kom faktiskt ut levande på andra sidan. De första dagarna på praktiken överlevdes, trots att jag ett tag trodde jag skulle gå gå av på mitten av nervositet, sprängas i bitar av all ny information eller gå vilse bland alla nya ansikten och namn. Men här sitter jag i ett stycke i hemmets trygga vrå och ser tillbaka på två praktikdagar som varit fantastiskt roliga. Tanken på att jag efter praktiken har två år kvar i skolbänken känns motig; jag vill börja jobba nu, omedelbums! Ett avbrott i studierna är alltså mycket välkommet och jag ser, om än med många dansande fjärilar i magen, fram emot att kastas in i verksamheten och redan om ett par dagar distribuera test och ha samtal. Någon gång måste ju vara den första, så jag tänkte fånga tjuren i farten och försöka klamra mig fast vid hans horn.  

Hemmets trygga vrå ja. Det har inte varit mycket av det på sistone och jag har knappt varit mer än innaför dörren sedan praktiken började. Den lediga tiden har fyllts med mysfika med tjejerna, gottgottigottgott  på Plockepinn, soliga drinkar på Karib och så Skåne-runt igår. Petra skulle ju spela match i metropolen Åstorp och släktkalaset äga rum i heta Vollsjö, så vi hann se många timmar av Skånes vackra landskap. Även denna dag blev riktigt trevlig och Emil underhöll oss som vanligt med diverse stolligheter, däribland nytt äpplerekord. Idag blir det middag hos farmor och sedan match i Kirsebergs fenomenala ishall. Har man tur får ta man med sig icke-förfrusna tår och skinkor hem och till och med se annat än pelare. Kanske till och med några hockeyspelare. Min panter börjar för övrigt känna sig lite väl 'puckad' och väljer att spela med galler för att undvika ett tredje sår i ansiktet. Jag argumenterar inte emot, för hellre en tand i hans mun är tio på isen.

Ikväll blir det film. Kan man göra annat en söndag när vinden viner utanför fönstret och de färgglada löven far runt i kylan? Jag kommer nog lobba för världens bästa rulle, Dum&Dummare. Det var ju trots allt flera månader sedan vi såg den nu, så jag börjar få lite abstinens. Det spelar ingen roll vad ni säger, den filmen är oslagbar och därmed pasta.



Kommentarer
Postat av: Elin

Hej gumman!



Allt är bara bra med oss nu :-) Gud, vad du har mycket för dig, hur hinner du med allt? Vollsjö, det vet jag faktiskt vart det ligger för det tillhör ju Sjöbo kommun.. Hade varit skoj o ses nån gång, nästa helg kanske?



Kram

2008-10-05 @ 22:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0