Boken om mig

Härom veckan sorterade jag gamla vindsgrejer hos mams o paps, som ju snart ska flytta. Nostalginivån sköt i höjden och jag hittade mycket spännande; mina hästar, medaljerna, gamla spikskor, mjukisdjur och alla hästprylar. Och så teckningarna. Om jag någonsin funderar över vem jag är, så vet jag hädanefter att svaren finns där i mina gamla skolböcker.

       

Om jag tittar i rätt böcker vill säga. Annars kan jag nog bli än mer förvirrad

 

Är jag en liten brunhårig pojke? Verkar inte överensstämma med passet i alla fall.



Roliga brödrar har jag att leka med. Åtminstone när de inte är tråkiga.



Att jag är en jäkel på att rita har det aldrig varit några tvivel om.

   

Eller att jag kan klockan.



Av någon anledning ville förlagen aldrig publicera min första bok.



Och sist men inte minst. Don´t worry, be happy.



Mamma och jag skrattade så vi höll på att göra i byxan när vi gick igenom det här. Tänk vad liten man var en gång i tiden.

Kommentarer
Postat av: Danni

Va ska dina föräldrar flytta?? Vart??

2008-11-27 @ 13:22:59
Postat av: Fröken Emma

Japp, de börjar bygga på sitt nya Riseberga-hus i februari!

2008-11-27 @ 15:14:28
Postat av: Beata

vad kul med gamla teckningar :-) Var det på fröken Kerstins tid eller? Så söt du är på fotot :-) kram

2008-11-28 @ 20:15:36
Postat av: Fröken Emma

Jajemän, det måste ha varit på Kerstin "ögon i nacken" Janssons tid! :-)

2008-11-30 @ 22:36:00
URL: http://frokenemmaskansla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men dina föräldrar får ju inte flytta... det bryter mot alla världens regler!!! Och Kerstin... min favoritlärare någonsin! Undrar hur hon har det idag!!!

2008-12-09 @ 10:42:02
Postat av: Fröken Emma

Hihi, visst är det lite konstigt att någon ANNAN ska bo i Gula Villekulla, men samtidigt så är ju allt lite spännande ändå. Kerstin var så himla fin... hoppas hon mår bra även om hon måste vara lite till åren nu!

2008-12-10 @ 12:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0