fruktad FRA-framtid

Signalspaningslagen - vilket angrepp! Vilket fasansfullt beslut! Hur kan Sverige bli föregångsland för kränkt integritet och inskränkta mänskliga rättigheter? Och hur kunde ett sådant beslut, som innefattar begränsad yttrandefrihet , fattas så snabbt? Förstår att det säkerligen kan komma något gott ur det en vacker dag, men i min värld så är det ett övertramp längre än Klüftans istanbulhopp. Det eventuellt goda utfallet, flyger upp i luften och rakt åt pipsvängen när det ställs mot nackdelarna på gungbrädan. Ibland blir jag riktigt rädd för framtiden...

"FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet som arbetar för ett tryggare Sverige." Shit pommes vad trygg jag känner mig nu. Gör inte ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0