Bajs- och råttalekar

ÅH vad skönt att bara vara hemma och göra ingenting. Eller åtminstone inget mer än att göra nästan ingenting vid datorn. De senaste dagarna har varit fullspäckade med skoj, men ibland är inget mer underbart än att bara vara hemma och ta det lugnt. Vara cybersocial och håva in bud från spekulanter. Mobilen visslar och pengarna trillar in. Jag tar mig en räkmacka och klappar mig på magen. Barcelonaresa och flytt stundar runt hörnet. Hade gulbollen vågat krypa fram från sitt gömställe så hade den prickat i:et, definitivt.

Långhelgen har varit finfin. Traditionellt midsommarfirande i fredags, hemma hos Andy. Den obligatoriska sillen och oumbärliga nypotatisen blandades dock med icke traditionella bajs- och råttalekar. (Vad hände med katt- och råttalekar?) Det blev ett skojigt misommarfirande med massa mat, lekar och dans. Lördagen tillbringades i liggande ställning det mesta av dagen och avrundades i sittande ställning framför Bondespelet. Som de bönner vi är plöjde, sådde och skördade jag och Björn så frenetiskt att vi tog över hela Bondeland, emedan mina mindre framgångsrika bönder till brödrar gråtandes fick se sig om efter nya gårdar bortom spelplanens vidder.  På söndagen hälsade vi, svärmorsan ochsvärstabben på älsklingstösen, som hade kul på kolonien. Och så tittade vi på sommarstugor. Riktigt mysig helg i familjens tecken.

Igår hälsade jag på blivande praktikplatsen i Lund. Så himla spännande det ska bli! Längtar redan... kan det inte bli oktober snart? Kvällen ägnades åt världens sötaste lille Valter. En och en halv vecka var det sedan detta lilla underverk kastades (nåväl, krystades) ut ur den trygga livmodern, rätt ner på torra land. Och mer välkommen kan han nog inte bli. Vi ser fram emot att tissla och tassla med dig på torsdagsfikorna, Valter!


Stolt Frida med sin Valter




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0