Julen står för dörren

Tänka sig; julen står nu faktiskt för dörren. Fastän butikerna bländar oss med julpynt och får våra öron att ringa av julmusik redan i november, så blir vi lika förvånade varje år. Vi kämpar frenetiskt för att komma i stämning genom att dricka varmt vin, äta gula bullar och få ont i magen av brun deg. Vi stressar runt i stan efter de perfekta julklapparna, tar ledigt från jobb för att hinna julstäda och sätta upp pråliga dekorationer, vi stoppar grisrumpan i ugnen och vi släpar in ett taggigt träd som snart befinner sig över hela vårt vardagsrumsgolv. Men ändå så står vi där och häpnar över att det faktiskt är jul i övermorgon och att julstämningen ännu inte infunnit sig. Själv famlar jag för tillfället efter julkänslan genom att lyssna på It may be Winter outside om och om igen, samtidigt som jag stirrar in i stakens fyra ljus. Några bilder blev det till och med.  




När jag ändå är igång och visar bilder, så kan jag ju passa på att hänga ut några av oss som var på Panterns julfest i lördags. Kvällen fortsatte på Nöjesbåten, och jag kan meddela att vi sannerligen valde rätt kväll för att festa på en båt. Vindarna blåste i stormstyrka och några drinkar behövdes inte för att få tillvaron att gunga. Men skoj hade vi!


Sofie och David


Denna dag inleddes med ett meddelande från Sydsvenskan om att jag vunnit biobiljetter. Det hade mycket riktigt varit vackra Dajana, min före detta friidrottskompanjon, som gömt sig bakom tomteskägget. Tackar! Någon som har biotips att dela med sig av?


Tomten Diddi


Nu bär det snart av mot stan för att hjälpa tomten på traven med min sista julklapp, och sedan blir det fika med Jessica. Måste erkänna att jag gillar det här ledighetspåfundet.


Kommentarer
Postat av: Beata

GOD JUL, gumman! Tänker på dig! massor med kramisar från mig....

2008-12-22 @ 16:26:18
Postat av: Frida

God jul Emma. hoppas ni får en underbart kul jul. Jag skall i alla fall njuta riktigt ordentligt. Kanske till och med ska dra lite i tomtens skägg i år. vi får se. Många kramar Frida med familj

2008-12-23 @ 09:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0