Beprövad onsdag övergår i färsk torsdag

Onsdag övergår i torsdag, eller i ett sprillans nytt år? Kvällens fest är bevis på hur oerhört styrda vi är av vår tideräkning. Av vår vilja att få kontroll över tillvaron genom att dela in den i år, dagar, timmar, sekunder... 

23.59. Tio, nio, åtta... vi räknar ner året som ger oss nya chanser och möjligheter till förändring. Himlen exploderar i färger och löften haglar om ett liv som ska bli lyckligare, smalare, sundare, snällare... Chamgagne skummar över och de simmiga ögonen tindrar förväntansfullt. NU ska allt bli bra, NU ska jag bli en bättre människa. Jag ska betala räkningarna i tid, jag ska sluta röka, jag ska vara glad varendaste dag, jag ska hälsa på mormor Agda oftare, jag ska... hick! Skål och välkommen till 2009, året med stort Å.

Missförstå mig inte, jag gillar faktiskt nyår. Alla tillfällen till fest är bra tillfällen, och optimism och framtidstro är goda ting.

GOTT NYTT 2009 på er! Så ses vi på torsdag. 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0