En allt annat än omskakande dusch

Back on track igen. Tröttnade alldeles på bloggandet, men försöker mig på ett försiktigt kliv tillbaka till mitt lilla cyberkrypin. Kan inte påstå att jag ångar av bloggmotivation, men ett litet hej och en nick kan jag kosta på mig. Blir ju så glad när jag ser hur ni besöker min sida varendaste dag.

Blev ni ordentligt omskakade imorse? Vet ni, jag märkte inte ett dugg! Blir lite orolig för mig själv, för även om jag är morgontrött så borde jag ju ha märkt det som alla andra pratar om. Björn hävdade att hela sängen mullrade och skakade, kollegorna sprang ut på gården, höll fast bokhyllorna och trodde att ett flygplan störtat, men fröken Emma bara sitter där och duschar i godan ro, lyckligt omedveten om det största svenska jordskalvet på hundra år. God morgon.

Annars är livet fint. Lite småont i kroppen efter gårdagens skojiga klättringsäventyr med ungdomarna, men det var det lätt värt. Julen närmar sig med stormsteg, och det är så mysigt med alla ljus i fönsterna, glöggmöten och julkort med fina tankar. Två julfester går av stapeln i veckan, och därtill kommer både Timbukkonsert och kvällens lyxmiddag, så det blir nog en härlig vecka. Sedan är det jullov. Fy bubblan vad skönt det ska bli! Om vi plockar fram det halvfulla glaset och bortser från att jag finansierar ledigheten med mina lån, så är det i princip som betald semester. Lyx.

Ta hand om er.


.

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Du är inte ensam, jag kände inte en vibration.. O jag stod t.o.m. ute o väntade på bussen.. Ringde fröken UR 6.20.. Nej, jag känner mig lurad på hela den här jordbävningsgrejen.. Alla på mitt jobb trodde typ att jorden skulle gå under, men så bor de också närmre Sjöbo :-)

2008-12-18 @ 21:23:01
Postat av: Fröken Emma

Tänk vad unika du och jag är, för det är banne mig inte alla som har inbyggd skakreducering! :-)

2008-12-19 @ 12:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0