Stiltje

Sådär, då var det plötsligt över. Julen, som vi trånat efter, fasat för och stressat inför under en månads tid svischade förbi i oförskämd fart och plötsligt är det ett helt år till nästa gång. Skönt menar vissa, sorgligt tycker andra.  Själv känner jag mig väldigt nöjd och kan tycka det är behagligt med stiltjen som sprider sig efteråt, hur trevligt det än är kring jul. Jag har haft det alldeles superbt och sitter här och rapar julmat, mätt och belåten på alla dess vis. Självaste julafton firades mestadels med Björns familj och resten av juletiden har tillbringats med mina blodsförvanter. Spel har avverkats, mickar har sjungits i, mat och godis har intagits mest hela tiden och Kalle fick oss att skratta även detta år. Det enda jag inte är riktigt tillfreds med är att jag missade tomten, som hade mage nog (det vill jag säga) att dyka upp i samma stund som jag gick ut och köpte tidningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0